Page 16 - Új Diéta 2024. XXXII/1. szám
P. 16

ÚJ DIÉTA XXXIII.  2024/1. SZÁM                               PROMÓCIÓ




           Több mint 7700 gyermeket tanított meg az egészséges

           életvitel alapjaira tavaly az Etesd az Eszed program





            Az elmúlt évtizedekben világszerte csaknem háromszorosára nőtt a gyermekkori elhízás mértéke. Ennek súlyos
            rövid és hosszú távú következményei vannak, így a probléma megelőzésének és kezelésének kiemelt jelentősége
            van. A táplálkozással kapcsolatos tudás növelése feltehetőleg hozzájárul a megfelelő szokások és tudatos élel-
            miszer-választás kialakításához, ezért elengedhetetlen a fiatalok edukálása. A Nestlé Hungária az Okos Dobozzal
            közösen 2021-ben indította a gyermekek egészségnevelését célzó programját, amely Etesd az Eszed névre hallgat,
            s amelyet mostanra már országosan megismerhettek a diákok.


             Nestlének az Egészségesebb Gyermekekért prog-  tékban, s 1200 diákot sikerült elérni, akik a hosszabb
           Aramjához kapcsolódó, 2023-ban már másodszor  próbaidőszak alatt összesen több mint 93 000 fela-
           országosan megrendezett kihívásának lényege,  datot oldottak meg. A rákövetkező évben a program
           hogy a gyermekek online aktivitásokon keresztül,   újabb tartalmakkal bővült, így 2022-ben már 53 ani-
           játékos módon sajátíthassák el az egészséges és   máció,  181  gra kai  feladat és 10  különleges  videó

           fenntartható életmódhoz kapcsolódó  ismereteket.   várta a tanulókat. Az ezúttal már az egész országra
           A több héten át zajló kihívás során a részt vevő di-  kiterjesztett program során több mint 1800 diák alig
           ákok és pedagógusok egyaránt hozzáférést kaptak   egy hónap alatt csaknem 35 000 feladatot oldott meg.
           Magyarország legnagyobb digitális edukációs plat-
           formjával, az Okos Dobozzal közösen kidolgozott   A szervezők 2023-ban is meghirdették az országos
           digitális oktatási tartalmakhoz, s ezen felül külön   kihívást, amelyben több mint 7700 gyermek vett
           módszertani útmutató készült a tanároknak, amely   részt, s több mint 183 000 feladatot oldottak meg.
           segíti a munkájukat.                     Ezzel a program indulása óta összesen több mint
                                                    10 000 gyermeket sikerült elérni.
           INTERAKTÍV TUDÁSFEJLESZTŐ JÁTÉKOK        A Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tananyagcso-
                                                    mag négy fő témakörének (Általános táplálkozási
           A kihívás során az alsó és a felső tagozatosok kü-  ismeretek; Élelmiszer-csoportok; Táplálkozás-élet-
           lönféle témaköröket dolgoznak fel a tudásszintjük-  tani alapok és étrendi irányzatok; Tudatos életmód,
           nek megfelelően, többek között az élelmiszer-cso-  Vásárlás, Ételkészítés, Információszerzés) mindegyi-
           portokról, az alapanyagokról, a táplálkozással  kében tudásváltozás volt tapasztalható a gyermekek
           kapcsolatos  általános  tudnivalókról és  a  tudatos  körében, amelynek mérése bemeneti és kimeneti
           vásárlásról. A játékos feladatok célja – azon túl,   tudásfelmérő segítségével történt. Legnagyobb vál-
           hogy a gyermekek fogalmi ismereteiket bővítik –,   tozást (8,6%) a táplálkozás-élettani alapok és ét-
           hogy fejlesszék a gondolkodási képességeket is. A   rendi irányzatok témakörben értek el. Mindezek
           digitális platformon zajló játékos megmérettetés   fényében tehát elmondható, hogy a program hiány-
           jó lehetőség arra, hogy az ország bármely pontjá-  pótlónak bizonyult, s a játékos, digitális forma ha-
           ról részt vehessenek a tanulók a programban. Mi-
           vel a technológia szerepe egyébként is egyre nő az   tékonyan támogatta a gyermekek tudásfejlesztését.
           oktatásban, a kifejlesztett tananyagban a különféle   Az eredményeket a világ legrangosabb, üzleti díjazá-
           animációk vagy a digitális, szórakoztató, játékos   si programjában a közösségi szerepvállalás kategó-
           feladatok kifejezetten előremutató módon segítet-  riában bronz Stevie Awarddal jutalmazták, emellett

           ték e módszerek elterjedését is.         hazai, szakmai körökben is fel gyeltek rá: egy bronz
                                                    Kreatív Prizma PR-díjat is elnyert CSR-megoldások
                                                    kategóriában. Az eddigi sikerek tükrében nem kér-
           EREDMÉNYEK ÉS DÍJAK                      déses a folytatás. A program kitalálói 2024-ben meg-
           Az Etesd az Eszed program kísérleti jelleggel indult   próbálnak még több gyermeket elérni, s új, érdekes
           2021-ben: ekkor öt település iskolája vett részt a já-  tartalmakat kidolgozni.






                                                  15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21