Page 16 - Új Diéta 2024. XXXII/1. szám
P. 16
ÚJ DIÉTA XXXIII. 2024/1. SZÁM PROMÓCIÓ
Több mint 7700 gyermeket tanított meg az egészséges
életvitel alapjaira tavaly az Etesd az Eszed program
Az elmúlt évtizedekben világszerte csaknem háromszorosára nőtt a gyermekkori elhízás mértéke. Ennek súlyos
rövid és hosszú távú következményei vannak, így a probléma megelőzésének és kezelésének kiemelt jelentősége
van. A táplálkozással kapcsolatos tudás növelése feltehetőleg hozzájárul a megfelelő szokások és tudatos élel-
miszer-választás kialakításához, ezért elengedhetetlen a fiatalok edukálása. A Nestlé Hungária az Okos Dobozzal
közösen 2021-ben indította a gyermekek egészségnevelését célzó programját, amely Etesd az Eszed névre hallgat,
s amelyet mostanra már országosan megismerhettek a diákok.
Nestlének az Egészségesebb Gyermekekért prog- tékban, s 1200 diákot sikerült elérni, akik a hosszabb
Aramjához kapcsolódó, 2023-ban már másodszor próbaidőszak alatt összesen több mint 93 000 fela-
országosan megrendezett kihívásának lényege, datot oldottak meg. A rákövetkező évben a program
hogy a gyermekek online aktivitásokon keresztül, újabb tartalmakkal bővült, így 2022-ben már 53 ani-
játékos módon sajátíthassák el az egészséges és máció, 181 gra kai feladat és 10 különleges videó
fenntartható életmódhoz kapcsolódó ismereteket. várta a tanulókat. Az ezúttal már az egész országra
A több héten át zajló kihívás során a részt vevő di- kiterjesztett program során több mint 1800 diák alig
ákok és pedagógusok egyaránt hozzáférést kaptak egy hónap alatt csaknem 35 000 feladatot oldott meg.
Magyarország legnagyobb digitális edukációs plat-
formjával, az Okos Dobozzal közösen kidolgozott A szervezők 2023-ban is meghirdették az országos
digitális oktatási tartalmakhoz, s ezen felül külön kihívást, amelyben több mint 7700 gyermek vett
módszertani útmutató készült a tanároknak, amely részt, s több mint 183 000 feladatot oldottak meg.
segíti a munkájukat. Ezzel a program indulása óta összesen több mint
10 000 gyermeket sikerült elérni.
INTERAKTÍV TUDÁSFEJLESZTŐ JÁTÉKOK A Nemzeti Alaptantervhez illeszkedő tananyagcso-
mag négy fő témakörének (Általános táplálkozási
A kihívás során az alsó és a felső tagozatosok kü- ismeretek; Élelmiszer-csoportok; Táplálkozás-élet-
lönféle témaköröket dolgoznak fel a tudásszintjük- tani alapok és étrendi irányzatok; Tudatos életmód,
nek megfelelően, többek között az élelmiszer-cso- Vásárlás, Ételkészítés, Információszerzés) mindegyi-
portokról, az alapanyagokról, a táplálkozással kében tudásváltozás volt tapasztalható a gyermekek
kapcsolatos általános tudnivalókról és a tudatos körében, amelynek mérése bemeneti és kimeneti
vásárlásról. A játékos feladatok célja – azon túl, tudásfelmérő segítségével történt. Legnagyobb vál-
hogy a gyermekek fogalmi ismereteiket bővítik –, tozást (8,6%) a táplálkozás-élettani alapok és ét-
hogy fejlesszék a gondolkodási képességeket is. A rendi irányzatok témakörben értek el. Mindezek
digitális platformon zajló játékos megmérettetés fényében tehát elmondható, hogy a program hiány-
jó lehetőség arra, hogy az ország bármely pontjá- pótlónak bizonyult, s a játékos, digitális forma ha-
ról részt vehessenek a tanulók a programban. Mi-
vel a technológia szerepe egyébként is egyre nő az tékonyan támogatta a gyermekek tudásfejlesztését.
oktatásban, a kifejlesztett tananyagban a különféle Az eredményeket a világ legrangosabb, üzleti díjazá-
animációk vagy a digitális, szórakoztató, játékos si programjában a közösségi szerepvállalás kategó-
feladatok kifejezetten előremutató módon segítet- riában bronz Stevie Awarddal jutalmazták, emellett
ték e módszerek elterjedését is. hazai, szakmai körökben is fel gyeltek rá: egy bronz
Kreatív Prizma PR-díjat is elnyert CSR-megoldások
kategóriában. Az eddigi sikerek tükrében nem kér-
EREDMÉNYEK ÉS DÍJAK déses a folytatás. A program kitalálói 2024-ben meg-
Az Etesd az Eszed program kísérleti jelleggel indult próbálnak még több gyermeket elérni, s új, érdekes
2021-ben: ekkor öt település iskolája vett részt a já- tartalmakat kidolgozni.
15